Vylučujúce kľúčové slová a prečo ich používať

Každá správne navrhnutá reklamná kampaň vo vyhľadávaní na Google by mala obsahovať zoznam tzv “vylučujúcich” kľúčových slov. Význam týchto slov je už jasný z názvu jednoducho v spojení s nimi sa nebude reklama zobrazovať. Pokiaľ príde k zhode vo vyhľadávaní Google reklamu nezobrazí. V tomto článku si vysvetlíme, ako vylučujúce kľúčové slová fungujú a akým spôsobom ich definovať v Google Adwords.

Používaním vylučujúcich slov pomáhate svojej kampani a to hlavne :

  • Obmedzíte zbytočné zobrazenia reklamy na nerelevantné slová

  • Zlepšíte celkovú MP – miere prekliku

  • Znížite priemernú cenu za kliknutie CZK

  • Zvýšite návratnosť investícií NI

Vylučujúce kľúčové slová je možné definovať priamo pre každú reklamnú skupinu alebo v zdielaných knižniciach vytvorením “zoznamu slov”. V prípade zoznamov sa tieto slová priraďujú pre celú kampaň a je potrebné ich dodatočne priradiť.

Používajú sa tieto typy zhody :

  • voľná zhoda

  • frázová zhoda

  • presná zhoda

Teraz si ukážeme na príkladoch ako fungujú vylučujúce kľúčové slová podľa ich typu zhody.

Voľná zhoda

Reklama sa nezobrazí keď vyhľadávané slová obsahujú každé vaše slovo bez toho aby sa riešilo ich poradie zadania do vyhľadávania. Pri používaní voľnej zhody si dávajte pozor aby ste náhodou nevylúčili podobné slová z kampani.

slovo s voľnou zhodou: bežecká obuv

Vyhľadávanie Zobrazí sa reklama ?
modrá tenisová obuv ano
Športová bežecká výbava ano
modrá bežecká obuv nie
obuv bežecká nie
bežecká obuv nie

Frázová zhoda

Reklama sa nezobrazí, ak bude vyhľadávané slovo mať základ presné znenie vylučujúceho slova. To znamená že vyhľadávané slovo môže obsahovať pred a za frázovou zhodou ďalšie výrazy a bude vylúčené v prípade zhody.

slovo s frázovou zhodou: “bežecká obuv”

Vyhľadávanie Zobrazí sa reklama ?
modrá tenisová obuv ano
Športová bežecká výbava ano
modrá bežecká obuv nie
obuv bežecká ano
bežecká obuv nie

Presná zhoda

Reklama sa nezobrazí ak bude vyhľadávané slovo mať presné znenie vylučujúceho slova. To znamená že vyhľadávané slovo nemôže obsahovať pred a za presnou zhodou ďalšie výrazy.

slovo s presnou zhodou: [bežecká obuv]

Vyhľadávanie Zobrazí sa reklama ?
modrá tenisová obuv ano
Športová bežecká výbava ano
modrá bežecká obuv ano
obuv bežecká ano
bežecká obuv nie

Keď sme si už zbehli význam týchto “vylučujúcich” slov ukážeme si kde a ako ich definovať vo vašich kampaniach.

Pre reklamné skupiny

V ľavom menu si vyberiete konkrétnu reklamnú skupinu a na karte kľúčové slová nájdete záložku aj pre vylučujúce slová.

Zdielaná knižnica – zoznamy

V ľavom menu si vyberiete “Zdieľaná knižnica” – “Vylučujúce kľúčové slová”. Dáte si pridať zoznam a môžete zadávať slová aj s ich zhodami. Nezabudnite priradiť tento zoznam ku kampani.

2017-04-18T15:18:02+00:00apríl 10th, 2017|Google Adwords reklama|