Vylučujúce kľúčové slová a prečo ich používať
Každá správne navrhnutá reklamná kampaň vo vyhľadávaní na Google by mala obsahovať zoznam tzv „vylučujúcich“ kľúčových slov. Význam týchto slov je už jasný z názvu jednoducho v spojení s nimi sa nebude reklama zobrazovať. Pokiaľ príde k zhode vo vyhľadávaní Google reklamu nezobrazí. V tomto článku si vysvetlíme, ako vylučujúce kľúčové slová fungujú a akým spôsobom ich definovať v Google Adwords.
Používaním vylučujúcich slov pomáhate svojej kampani a to hlavne :
Vylučujúce kľúčové slová je možné definovať priamo pre každú reklamnú skupinu alebo v zdielaných knižniciach vytvorením „zoznamu slov“. V prípade zoznamov sa tieto slová priraďujú pre celú kampaň a je potrebné ich dodatočne priradiť.
Používajú sa tieto typy zhody :
Teraz si ukážeme na príkladoch ako fungujú vylučujúce kľúčové slová podľa ich typu zhody.
Voľná zhoda
Reklama sa nezobrazí keď vyhľadávané slová obsahujú každé vaše slovo bez toho aby sa riešilo ich poradie zadania do vyhľadávania. Pri používaní voľnej zhody si dávajte pozor aby ste náhodou nevylúčili podobné slová z kampani.
slovo s voľnou zhodou: bežecká obuv
Vyhľadávanie | Zobrazí sa reklama ? |
---|---|
modrá tenisová obuv | ano |
Športová bežecká výbava | ano |
modrá bežecká obuv | nie |
obuv bežecká | nie |
bežecká obuv | nie |
Frázová zhoda
Reklama sa nezobrazí, ak bude vyhľadávané slovo mať základ presné znenie vylučujúceho slova. To znamená že vyhľadávané slovo môže obsahovať pred a za frázovou zhodou ďalšie výrazy a bude vylúčené v prípade zhody.
slovo s frázovou zhodou: „bežecká obuv“
Vyhľadávanie | Zobrazí sa reklama ? |
---|---|
modrá tenisová obuv | ano |
Športová bežecká výbava | ano |
modrá bežecká obuv | nie |
obuv bežecká | ano |
bežecká obuv | nie |
Presná zhoda
Reklama sa nezobrazí ak bude vyhľadávané slovo mať presné znenie vylučujúceho slova. To znamená že vyhľadávané slovo nemôže obsahovať pred a za presnou zhodou ďalšie výrazy.
slovo s presnou zhodou: [bežecká obuv]
Vyhľadávanie | Zobrazí sa reklama ? |
---|---|
modrá tenisová obuv | ano |
Športová bežecká výbava | ano |
modrá bežecká obuv | ano |
obuv bežecká | ano |
bežecká obuv | nie |
Keď sme si už zbehli význam týchto „vylučujúcich“ slov ukážeme si kde a ako ich definovať vo vašich kampaniach.