Remarketing a jeho základné nastavenia
Google remarketing Vám umožňuje spätne osloviť návštevníkov web stránky, eshopu a zobraziť im relevantné reklamy v čase, keď navštevujú iné web stránky, ktoré zobrazujú Google reklamu. Google remarketing je strategickou funkciou, ktorú by ste mali využívať vo svojich kampaniach.
Google ponúka viac typov remarketingu a my sa v tomto článku budeme venovať štandardnému remarketingu a ukážeme Vám jeho základné nastavenia.
Pozrime sa na zopár príkladov kedy je vhodné používať remarketing :
Vytvorenie remarketingového kódu
Aby Vám vôbec mohol začať fungovať remarketing je potrebné si vygenerovať tzv. „remarketingový kód“. Tento je potrebné vložiť na stránku tak aby sa generoval na všetkých jej podstránkach. Jeho vložením sa začne napĺňať zoznam návštev.
Pre jeho nastavenie kliknite v ľavom menu na : Zdielaná knižnica – Publikum a klinite na položku : Nastaviť remarketing.
V nasledovnom kroku nezaškrtávajte políčko : dynamický remarketing. Tomu sa budeme venovať v nasledovných článkoch.
V nasledovnom kroku nastavenia remarketingovej značky – kódu si ho môžete preposlať na email alebo rovno zobraziť a skopírovať do schránky. Tento kód je potrebné vložiť podľa pokynom na web, eshop.
Vytvorenie remarketingových zoznamov
Tieto zoznamy slúžia na ukladanie návštev. Ako prvý remarketingový zoznam si vytvorte pre všetky návštevy s dĺžkou ich trvania členstva v tomto zozname maximálne 540dní. S tohto zoznamu si viete
Kliknite na tlačítko „+ REMARKETINGOVÝ ZOZNAM“ a vyberte možnosť „Návštevníci webu“.
V tomto kroku si vytvoríme základný zoznam návštev s dĺžkou trvania členstva 540dní. Formulár vyplnte nasledovne :
Koho pridať do zoznamu:
vyberte z ponuky – Všetky návštevy
Klúč vlastníctva vyberte:
webová adresa obsahuje hodnotu. Tu vyplnte tam základ vašej web adresy napríklad „www.ziveweby.sk“ Na základa tohto sa budú zaznamávať všetky návštevy ktorá navštívili všetky podstránky webu so základom koreňa domény.
Zahrnúť minulých používateľov:
treba zaškrtnúť a Google doplní zoznam aj o najbližšie minulé návštevy.
Trvanie členstva: 540 dní
Takýmto spôsobom si môžete vytvárať rôzne zoznamy návštev s rôznymi kritériami pre ich členstvo v nich. Potom na tieto zoznamy môžete cieliť reklamu a presne ju personalizovať či už na prebiehajúce akcie, zľavy alebo špeciálne ponuky.
Pridajte si nás na facebooku a dozviete sa kedy bude ďaľšie pokračovanie tohto článku s popisom ako využiť tieto zoznamy a definovať k nim reklamné kampane.